My blog are always welcome U..If there anything U want to share,please leaves a comment..
RSS

Apabila pulang ke rumah..

salam blog,.. =)
tah pape entry aku kn..hehe..actually nk gtau yg aku kt umh skrg nih..sronoknyer dpt blk umh.. aku smpai pg smlm kul 8 nek tren..mmg letih yg amat..mahu x nya,..abs 1 bdn aku skt..gara2 aktiviti di Teratak Riverview ari sabtu tuh..gni ceritanya yg aku nk kongsi:

Sabtu, 24/10/2009
Malam jumaat dh letih uruskan BBQ n hadiah..then pg sabtu kitaorg mandi manda puas2..then pastu pelampung hanyut..nk tahu cmner? kitaorg tdo ats pelampung then dihanyutkan oleh arus sungai..sepanjang 2.5 km..huhu..agak jauh gk.. tp tkot gk time arus deras tkot terbalik jer..hehe..yg x dpt dilupakan..pelampung aku pecah masa masa ptengahan pjalanan..tu sume sbb arus mmbawa aku ke tebing sungai yg ade pkok besar yg tebalik n kt pokok tuh ade bnda tajam so sib bik aku smpat mnyelamatkan dri aku n tmpat kjadian x la dalam sgt..aku pn bhenti n tgu kwn aku smpai..yg pelampungnya besar coz blh nek 2 org. setelah pasukan pnyelamat smpai,.trus aku nek ngn kwn aku,.. yg best nyer kitaorg duduk je kt ats pelampung tuh..n trus mnganyuh pelampung.. mmg best..pengalaman yg xdpt dilupakan,.drpd aku org terawal dh jd org terakhir smpai ke tmpt penamat...mmg pngalaman yg xdpt dlupakan..sbb tuh la bdn aku abs sakit..


Di atas titi gantung..
Ahad,25/10/09
Aku nek tren mlm sabtu..mmg ramai giler yg blk ptotla tket abs..agak nyesal sbb x mik katil..aku mmg xleh tdo dlm tren..sakit sgt bdn2 aku..huhu..smpai jer pg tuh..bf aku ckp nk amik aku..tp dia smp 15 min lmbt..huhu..dia xtahu bdn aku skt n dia tmbah kn sakit atiku plak..dia smp jer trus aku msk keta..n diam jer spjg pjalanan...n then dia ckp kt aku,.. >>knapa wt abg cmni?? tahula abg smp lmbt tp jgnla dok diam jer,.xbest la syg diam jer.(ngn muka mmjuk)>>
tahu pn gelisah aku diam..(maklumla aku ni ska pot pet pot pet klo jmpa dia..) tetiba pg tuh aku diam..bknnyer sbb aku majok tp sbb aku xlarat sgt222 letih + skt bdn = xder mood nk ckp..padahal byk jer bnda nk ckp kt dia..dh smpi umh aku,. dia tya,.nk pergi x umh dia? mak n tok dia tgu aku..cian la plak..tp aku mmg xlarat sgt..aku hya nmpk katil jer..aku pn ckp aku xblh pegi..letih sgt..sib bik dia fhm..n dia pn trus blk ngn muka yg kurang manisnya..cian dia..yerla slh aku jgk jnji ngn dia blk nk jmpa mak dia.huhu..akhirnya aku pn wt kputusan pergi ari isnin umh dia coz de wt tahlil..

Then,.korg pn tahu la td aku g umh dia..dia dtg amik kul 12 tgahari..mulanya nk g sndri tp dh dia ckp nk dtg..d rumah dia mmg aku bdikari la..yerla..suma org cbok aku pn xtahu nk tlg ape..yerla nk tolong mak dia xbg..then aku dok diam jer la..huhu..dia pn cbok..mnguruskan org2 masjid yg dtg..cian tgk dia..bila tgk dia dlm kdaan cmtuh,.dlm hati ini pn tdetik,..bagusnye dia..mmg s'org anak yg btanggungjawab..wlaupun dia ada abg,.tp yg mnguruskan sume hal bkn abg dia..tp dia.. padahal abg dia xblk pn wlaupun dkt jer..ptotla mak ayah aku syg sgt kt dia..aku btol2 tharu ms tgk dia wt keja tuh..lps sume majlis slesai, dia ttdo ats sofa umh dia..ms tuh br aku prasan dia dh kurus..nk nagis pn ade ms tuh..cian tgk dia btungkus lumus smpai ttdo..xsmpai ati nk kejutkn dia tuk antr aku blk..sib bik mak2 sedara ada..aku pn bbual je ngn mak2 sedara dia..
td kul 6 br aku smpai umh..letih gk..pas dia antr aku,.dia kna blk uruskan peralatan yg digunakan pd majlis td..aku xtahu nk ckp cmner tp aku btol2 hrgai dia..n td br aku tau arwah abah dia mmg s'org yg sungguh baik..ramai yg syg kt arwah..n ms tuh br aku sdar yg bf aku mmg ikot prangai arwah abah dia..baik sgt mcm arwah..ramai kwn n sume org suka n syg kt dia.. sebak plak..k la..blog,..aku bhenti dcni dlu..

1 comment:

HonEyBuNNy said...

waaa...beshnya ampa kt umah...kwn..HAPPY BIRTHDAY....

Post a Comment