My blog are always welcome U..If there anything U want to share,please leaves a comment..
RSS

Hepi birthday 2 me..

Tanggal 27 Oktober semalam genaplah sudah umo ku 22 thn..xsangka dh 22 thn aku melihat dunia..dh besar rupanya puteri sulung Pn. Rosni dan En. Ahmad Fuzi ni..smlm aku mmbelek album gmbr masa zmn muda2 dlu..wahaha..tgklah nih...


Comey x aku dlu2?? hehe..byk lg gmbr tp xleh la upload sume..tp ade 1 gmbr yg aku syg sgt dh dcuri oleh bf aku,..dia ckp dia suke sgt tgk gmbr tu..mcm nk cubit2 jerk..suke ati je..hehe...
Apa pun..aku bersyukur sbb dpt mnikmati kehidupan yg smpurna slama 22thn ini.. terima ksh kpd ibuku yg tlah mlahirkn aku..kpd ayah yg sntiasa mmberi sokongn & dorongan kpd anak2nya.. kpd adik2ku yg telah byk mengajar aku erti kedewasaan & mnjadikan aku smkin matang..yerla org ckp anak sulung kn cpt matang n sifat keibuan yg tserlah..
Aku rasa btol la..sbb aku blajar mnjaga adik2 sjak dr diaorg kecik..aku jg kna mdidik n mgajar diaorg dlm plajaran..kselamatan diaorg pn aku kna jga.. sbb tu anak sulung byk bdikari..n anak sulung gk byk mngalah..coz slalu fikirkan adik2 dlu..kiranya pengorbanan anak sulung ni xterkira la..mgkin org len xspendapat dgn aku..tp aku mlihat dr perspektif aku sndri..klo korg xstuju,.bolehla mnyuarakan pndapat korg..
Tp anak sulung ni ade jgk klemahan/kkurangannya.contohnya anak sulung ni biasanya suka mngarah n suka klo org ikot ckp dia..(hehe..sbb dh tbiasa mngarah adik2 kot..) mcm de kuasa veto la anak sulung ni..lg 1 anak sulung ni biasanya garang/tegas..mcm aku ni,.aku ni tegas la..xla garang pn coz adik2 aku bkn nyer pduli pn klo aku mrh..hukhukk..kdg2 aku ni xnmpk mcm ank slung pn coz adik2 aku lbh bsr dr aku..sbb tuh kkadang aku ni k'anak2kan jgk..n manja ckit.. haha..(ni bf aku ckp..) n anak sulung jgk keras kpala & degil..(ni tbukti la btol..rmai kwn2 aku yg anak sulung cmni..)
Dlm bkawan plak,.aku lbh slesa bkawan ngn anak sulung jgk..coz skepala n tahu khendak masing2..bknnye mmilih kwn,.tp dh aura anak sulung ni lain..coz best fren aku rmai anak sulung..so km bolh mmhami dr masing2 dgn jelas.tp aku xleh bcinta ngn anak sulung jgak.. coz nti dua2 keras kpala n ego..hehe..
Oklah..korg klo xsama pndapat ngn aku jgnla mrh or kata aku salah..ni suma ttg dri aku n org skeliling aku jer..klo nk yg btol2 kna la wt kajian dlu..hehe..oklah..nti aku bblogging lagi.. wassalam..

1 comment:

HonEyBuNNy said...

HAPPY BELATED BIRTHDAY kwn..huwawwa...mmg pn..kita kn anak sulong...uhuhu...ha..nak adiah x>.tgu km balik umh nti k..ihiih

Post a Comment