My blog are always welcome U..If there anything U want to share,please leaves a comment..
RSS

Exercise vs Diet

Dah lbh sbulan aku d rumah..dlm masa tuh, berat bdn aku dh btambah..huhu..aku brusaha tuk mnurunkan kmbali berat aku..supaya aku lbh slesa nti pegi praktikal..sjak bberapa ari lps aku kurangkn mkn nasik..tp mmg susah sbb nasik tuh kn dh sbati ngn kita ni org melayu..isk..tp aku still mkn cuma sikit la..n sbg tmbahan aku mkn buah epal n roti.. aku bjaya trunkn 1kg mgu nih..tp target aku nk trunkn lg 3kg..berat aku skg bukannya overweight pn,.BMI aku pn normal..cuma aku jer rasa level of confidence aku mnurun coz berat naik..so,.aku ni jnis yg malas exercise..aku cuba bdiet..n aku rasa aku dh silap. klo diet tnpa exercise mmg xmnjadi..diet cuma tuk balance kn berat aku tp aku xbkar kalori pn..hehe..(dh pndai ckp psl kalori sjak tgk The Biggest Loser Asia..) aku pn try la wt sauna..tp kn xtahan la..panas mndi sauna tuh..aku dpt btahan pn setengah jam jer..huhu..then,.smpai ke telinga mak ayah aku yg aku nk bdiet..(suma keja adik2 aku la..) then..ayah aku g tmpah dewan badminton tuk aku main..(coz ayah aku mmg slalu men badminton kt dewan tuh..) so pe lagi,.mlm ni aku kna men la..so that keluar la peluh ckit..n tingkatkan stamina.. =)n adik2 aku skali kna paksa men ngn aku..haha.. mmg best..

No comments:

Post a Comment