My blog are always welcome U..If there anything U want to share,please leaves a comment..
RSS

Kisah di kedai makan...

Semalam aku n famili aku kuar mkn..ada la bberapa ksah yg aku nk kongsikn d sni.

FIRST STORY :
1>> sebelah meja kitaorg ada 2 org mat salleh (omputih la..) dk tgh mnunggu order diaorg.. so,.aku n adik2 ku mmperhatikan gelagat diaorg..(xde pape pn yg best..) Slps bberapa mint,. order diaorg pn smpai..nk tahu diaorg order pe?? Nasi putih 2 pinggan seorg..Ikan 3 rasa,. sup sayur,..satu g xtau la,..(xnmpk..)..wah,.bselera gila diaorg mkn..aku n adk2 tkezut gk diaorg mkn nasik ngn beselera gla.. pastu siap mtk tmbah air plak..(air limau..)..adikku pula memesan Fries..then,.mak aku tetiba ckp >> "omputih pn mkn nasi,..kita melayu ni mtk western food,.." kuang3..

Moral value of d story :: Banggalah mnjadi rakyat Malaysia..

SECOND STORY
2>> Setelah km mkn mknan yg km order,..tetiba ada sorg bdk laki (pekerja kdai tu..) dtg tgur ayah aku.. >> "bang,.knai sy x??" (pak cik la,..ni mak aku yg ckp..hehe..) aku n adikku (tmasuk parents aku)..tkezut gak,.tetiba dtg cmtu,..sib bik xtsembur nasik.. hehe..dia pn gtau dia ank zaharah..(bkn nama sbnr).akhirnya km pn ..."oooooooo.." Serentak plak tu..hehe.. Rupanya dia ni sedara kitaorg la..(bau2 bacang kata org tua2..) hehe.. dia pn dk beramah tamah kt ctu lak..bla..bla..bla..(mcm xmau berhnti lak dia ckp...) lastly,.. ayah aku pn,.. dh settle byr,.mtk dri tuk blik..

Moral value of d story :: Kenalilah sdara mara anda..

THIRD STORY
3>> ksah ke3 dlm mmpi la..blk umh trus tdo..hehe..

No comments:

Post a Comment