My blog are always welcome U..If there anything U want to share,please leaves a comment..
RSS

UPSI dikuarantin...

semalam tgh aku sronok2 tdo,..aku dkejutkan ngn announcement yg UPSI telah dikuarantin dan kami xboleh keluar kolej mulai ari ni...aku pn trus tjaga dan mngejutkan housmte2 aku..huhu,.. mmg susah nk tdo dh pastu dk pk aku pn batuk, selsema,.risau gk,..tetiba dlm kul 2 pg, da org ketuk pintu umh kami,.rupanya JMK kolej..diaorg tye sesapa dlm umh kitaorg yg dmam,batuk ke ape ke salah 1 simpton2 H1N1..cuak gk la...so,..dlm umh aku de 4 org yg xbpe chat..batuk.. kitaorg pn tulisla nama..n then,..pas dia blk kitaorang trus tdo,..bgun je pg td dikejutkn ngn announcement gk,.pihak kolej mintak sume yg xsihat tuk trun ke bwah coz akan dibawa ke klinik kesihatan utk pemeriksaan. huhu,..kitaorg pn trun la..huhu,..tetiba ja rase cam nk demam,. huhu,..agk letih la tgu giliran kt klinik tuh..tp akhirnya syukur alhamdullilah aku cuma dmam biasa bkn suspect la.. lega gk cuma housmte aku sorg je yg suspect skg.(rmai juga yg suspect H1N1..).. pastu trus blk kolej..n then pas mkn ubt tgahri tu,.nk tdo la,.skali g ada announcement,.. bahwasanya UPSI telah beri cuti kepada pelajar mulai ari ni.. dan cuti midsem kitaorg diawalkan iaitu mulai minggu dpan..kiranya kitaorg cuti dlm 10 hari la..tp aku n housmte yg xchat dminta hdir tuk taklimat ringkas plak pastu..kami diberitahu bahwa kami hya boleh pulang jika ibu bapa yg dtg ambil..what??? mmg keje gila la nk suh mak ayah aku dtg lak..ingt 10 min je nk dtg..huhu..tp...klo sesapa rasa dia dh sihat,.boleh balik sndiri..fuhhh... lega..so,.aku pn dngn yakinnya mengaku yg aku dh sihat..(ngn housmte aku la,..) gpun doktor pn dh mengesahkan yg kitaorg cuma dmam biasa..so,..wtpe nk nyusahkan parents tuk dtg ambik sdangkan bleh blk sndiri kn??
Pastu aku n roomte aku pn g la kuar cari tiket tren..smpai je stesen,,punya la tekejut betapa ramainya makhluk yg nk beli..tu la kitaorg dtg lmbt..n yg frustnyer..tiket 1st n 2nd class dh bis..tgl ekonomi je..dpd tgu je kt ctu dpd xdpt tket,.bik kitaorg g cr tket bus...n syukur sgt sbb tket bus msh ade..tp kna nek kul 1 pg..xpe la,..yg pnting dpt blk..dk cni lame pn bkn dpt ape..hukhukk..
***Utk pengetahuan korg,,.(aku pn dimaklum oleh pengetua kolej aku..) stakat skg yg positif H1N1 di UPSI adalah seramai 5 org...

No comments:

Post a Comment